Rady pro hubnutí

Rady pro hubnutí, na které se často zapomíná

V záplavě rad, jak zhubnout, se dá snadno ztratit.  Připomeňme si nejdůležitější zásady, na které často  zapomínají i sami odborníci.

Především: kdo chce zhubnout a „zhublý“ také zůstat, musí v sobě najít dostatek vůle změnit celkově svůj životní styl. Jak řekl známý odborník na výživu Petr Havlíček, na česká jídla zapomeňte, anebo si je dopřejte jako skutečnou výjimku jen jednou za měsíc či dva.

Hubneme pravidelně a postupně

rady pro hubnutíPokud nejste na tohle připraveni, na dietu radši rovnou zapomeňte. Stejně byste pak přibrali a uškodili byste si víc, než s dosavadní mírnou nadváhou. Mírnou!!!

Pozitivní na tom však je, že nemusí nutně jít o bolestivou změnu. Stačí dát si menší cíl – právě takový, který jste ochotní do svého způsobu života vtělit už napořád. Například chodit kus cesty do práce pěšky, nekupovat (a nejíst) žádné brambůrky a čipsy, každou sobotu chodit plavat, nahradit jedno jídlo denně zeleninou.

 

Teprve pravidelnost a dlouhodobost v dodržování přinese viditelné výsledky – a naopak jedno výjimečné porušení pravidel nebude znamenat katastrofu.

Než se „od pondělka“ pustíte do hubnutí, připomeňte si několik zásad:

1. Hlad

Málo jídla a hladovění neznamená snížení váhy. Často představuje jen podvýživu a psychické strádání, které nevydržíte dlouho. Drastické diety pouze donutí organismus přepnout na úsporný režim a po skončení takového šílenství si vaše tělo pro jistotu uloží úplně každou kalorii, kterou mu poskytnete. Celkový výsledek bude právě opačný.  Vážení častěji než jednou týdně je a) nesmysl b) první krok k posedlosti.

2. Pohněte kostrou

Bez pohybu to jde taky, ale bude vám to trvat mnohem déle a víc se natrápíte. A navíc si uškodíte na zdraví a ještě ke všemu si zavřete cestu k dalším pokusům shodit. Stačí dostatečně chodit, případně se hýbat přirozeně – doma, v práci, kdekoliv. Sex je taký dobrý spalovač.

3. Jídlo na noc

I když není důvod jíst naposledy v pět odpoledne, pamatujte, že jídlo snědené na noc nebo v noci se ukládá v podobě tuku mnohem výrazněji. Problém souvisí s produkcí hormonů – ty, které řídí ukládaní tuků v těle, se aktivují právě v nočních hodinách. A vůbec – v noci se má spát. Je dokázáno, že lidé, kteří dostatečně spí, mají menší tendenci k tloustnutí.

4. Sladké jíte i bez čokolády

Mezi jednotlivými druhy cukrů není rozdíl. I sacharidy jsou vlastně pro naše tělo cukry. Pokud se chlubíte, že nejíte sladké, ale zároveň si dopřáváte spousty pečiva a těstovin, žádných cukrů jste se ve skutečnosti nevzdali. Nevěřte také tomu, že by celozrnná varianta u pečiva a těstovin byla z hlediska hubnutí lepší, než obyčejná bílá. Kvůli obsahu vlákniny a výživných látek ano, z hlediska obsažené energie je to úplně stejné, jestli ne horší!

A pozor: Mezi cukrem z ovoce a čokolády prakticky není rozdíl.

5. Ovoce

Rady odborníků na vyšší konzumaci ovoce a zeleniny je třeba brát jen z poloviny – z té zeleninové. Ovoce má totiž v sobě velkou spoustu cukrů, a z hlediska příjmu energie je tak jedno, že to není bílý cukr (sacharóza), ale ovocný (fruktóza). Jablečná nebo banánová dieta vás překvapí počtem kalorií. Ovoci se sice úplně vyhýbat nemusíme, ale je lepší jeho konzumaci omezit a hlavně přesunout do dopoledních hodin. Na večerní misku broskví nebo hroznového vína ale raději zapomeňte.

6. Co vynechat z jídelníčku?

Velkým rizikem jsou tuky, především ty skryté, které tajně číhají v uzeninách, paštikách. pečivu, sýrech, jogurtech a pod. Bez příloh (sacharidů) jde shazování kil sice rychleji, ale také se tak nedá žít dlouho. Bílkoviny mají několik výhod: jednak nám zajistí sytost na dlouhou dobu, jednak pomáhají „zneutralizovat“ cukry, a jednak na jejich trávení potřebujeme tolik energie, že se z nich uloží jen málo.

7. Pravidelnost

Metabolismus nakopne snídaně. Ti, kdo pravidelně snídají, jsou obvykle štíhlejší.  Nikde však není psáno, že pravidelnost znamená jíst 5x denně. Svačiny nejsou žádné povinné dogma! Klidně to můžete jist třeba  7x nebo naopak jen 3x denně. Podstatná je právě ta pravidelnost, samozřejmě i velikost porcí, a především celkový kalorický příjem. .

8. Spánek

Spánek usnadňuje odbourávání tuků, ale to ještě není všechno. Lidé, kteří trpí permanentním nedostatkem spánku, mají potřebu nahrazovat chybějící energii vyšším přísunem potravy. Nevyspalí tedy budete víc trpět hladem a přesto se budete víc cpát. Přitom vám ale bude chybět energie na pohyb – takže začarovaný kruh jako vyšitý!

9. Pití

Dodržování pitného režimu slýcháme pořád. Dokonce víme, že nejlepší je čistá voda. Pokud příjem tekutin doháníme limonádami a kolami nebo pivem, často vypijeme víc, než sníme – aspoň podle množství energie. Pozor na to, také některé ochucené kávy a alkoholické nápoje mají více než pět set kalorií. Velkou zradou jsou ovocné džusy, a to i ty, které nesou označení „bez přidaného cukru“. Jde o koncentrované šťávy z ovoce – a to je plné cukrů. Navíc tekuté kalorie nezasytí, takže po nich budete mít stejně hlad. O energetické vydatnosti alkoholu snad není ani potřeba mluvit. Co však málokdo ví, je fakt, že ještě ke všemu blokuje spalování.

10. Rozum do hrsti

Při zbavování se kil žádné zázraky neexistují, ale ani neplatí pro všechny stejný mustr. Kromě jediného: celkové energetická bilance. Tuku se zbavujeme jen tehdy, když výdej převažuje na příjmem.

Čekali jste takové rady pro hubnutí? Doufám, že ano a nyní máte zrovna chuť začít zdravěji.cropped-diet-weight-loss-food-breakfast-tape-measure-23826394.jpg

Zdroj:  http://www.zhubnetesnami.cz/rady-pro-hubnuti

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*