Mohu jíst ovoce při hubnutí ?

Ovoce při hubnutí – ano nebo ne?

Ano, ovoce je zdravé. Nepochybně obsahuje vlákninu, také vitamíny, minerály, fytochemikálie (různá rostlinná barviva) a tím přispívá k udržení správného metabolismu a antioxidační ochraně těla. Ale na druhou stranu obsahuje dost cukru, proto může být ovoce při hubnutí problém.

Budeme se bavit o čerstvém ovoci. Kompoty, marmelády, džusy a sušené ovoce – to je kapitola sama o sobě. Takže čerstvé ovoce. Kolik ho mohu sníst, když hubnu?

V začátcích mé kariéry výživového poradce jsem měla klientku. Budu jí říkat Jaruška. Jaruška měla pěkně rozběhnuté hubnutí s pravidelnými úbytky kilogramů i centimetrů už od jara. Nastalo léto. Jaruška bydlela na vesnici a její rodina vlastnila (zřejmě velké) sady třešní a meruněk. Ptala se mne, zda může při hubnutí jíst ovoce, když teď v létě začíná na zahrádce všechno zrát. Já jsem jí řekla, že může, že ovoce je dobré na svačinu a když ho má z vlastní zahrádky, tak je určitě bio a takové ovoce ať si klidně ke svačině dá.

Tak Jaruška začala svačit ovoce. Když jsme při pravidelném kontaktu řešili jídelníček, tak mi hlásila, co měla na snídani, že ke svačině měla třešně, pak že měla něco k obědu, pak ke svačině jogurt s meruňkami a k večeři něco.

Dříve Jaruška svačila třeba jogurt a kedlubnu nebo knekebrod s tvarohem a několik ředkviček. Tak jsem to extra neřešila.

Po ovoci se přibírá?

ovoce při hubnutíNa kontrole však Jaruška měla po měsíci najednou o dvě kila víc. Zhoršily se také ukazatele množství tuku v těle. Při sepisování jídelníčku byla odpověď klasická – ke svačině tvaroh s meruňkami, k další svačině mrkev a nějaké třešně. V podstatě až nyní jsem pochopila, že vnímání velikosti porce ovoce pro někoho, kdo vlastní hektary sadů, může být zcela odlišné. Z Jarušky vylezlo, že těch třešní ke svačině si dává tak asi dvě kila, ráno si je omyje v míse a svačí tak nějak průběžně celé dopoledne, vezme si hrst vždycky, když jde kolem, meruněk zvládne na svačinu deset až patnáct.

Takže na ovoce při hubnutí pozor. A vůbec obecně i na další potraviny. I sebezdravější jídlo má kalorie a když chceme hubnout, musíme hlídat velikosti porcí.

I když třešně mají ve 100 g zhruba 60 kcal a meruňky srovnatelně asi 55 kcal, tak pokud jíme denně ovoce v takovém množství jako paní Jaruška, tak jen v ovoci sníme 1500 kcal a to opravdu k hubnutí nepovede.

Porce ovoce na dopolední svačinu

Počítejte tak, že 100 g ovoce, je jedna porce. Někdy se do toho vejde celé jablko, jindy jen půl jablka, mohou to být 2 meruňky nebo 1 broskev, může to být hrst třešní nebo miska borůvek či lesních jahod.

Ne každému však porce ovoce ke svačině bude stačit. Každý má své individuální potřeby živin i kalorií a s přesným naplánováním stravovacího režimu včetně svačin vám pomůže váš poradce.

Zdroj: http://www.zhubnetesnami.cz/mohu-jist-ovoce-pri-hubnuti/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*